Daripada Abu Hurairah Rasulullah s.a.w bersabda “Sesiapa yang Allah mahukan kebaikan baginya, Dia (Allah) memberikannya kefahaman dalam Ad-Din” [Riwayat Bukhari dan Muslim]

Pages

26 April 2009

hati



Karya mengarut yang baru dijumpai


Aku memerhatikannya dari jauh

Kekadang memandangnya dari dekat

Walau hanya sekilas pandang

Adakala melihatnya ketawa

Adakala melihatnya serius

Adakala melihatnya gusar

Namun aku tidak jemu memerhatikannya

Tidak puas memandangnya

Menambah inspirasi jiwa

Tanpa ada siapa yang tahu

Kecuali Yang Maha Tahu

Perlukah dia tahu

Atau sudahkah dia perasan lalu

Berpura-pura tidak tahu

Duhai diri..

Mengapa perlu memandang si dia

Mengapa perlu menyukai si dia

Mengapa perlu mengenali si dia

Mengapa perlu bersembunyi

Mengapa perlu memendam perasaan sendiri

Duhai si dia..

Adakah kau benar-benar orangnya

Yang perlu aku suka

Adakah kau benar-benar tidak tahu

Yang dirimu diperhatikan

Adakah kau benar-benar mengerti

Jika aku luahkan segalanya

Adakah aku benar-benar layak untukmu

Biarlah takdir mementukan semuanya

Kerana kuyakin Yang Maha Tahu itu

Akan berikan yang terbaik untukku

Terbaik untuk dirinya

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

26 April 2009

hati



Karya mengarut yang baru dijumpai


Aku memerhatikannya dari jauh

Kekadang memandangnya dari dekat

Walau hanya sekilas pandang

Adakala melihatnya ketawa

Adakala melihatnya serius

Adakala melihatnya gusar

Namun aku tidak jemu memerhatikannya

Tidak puas memandangnya

Menambah inspirasi jiwa

Tanpa ada siapa yang tahu

Kecuali Yang Maha Tahu

Perlukah dia tahu

Atau sudahkah dia perasan lalu

Berpura-pura tidak tahu

Duhai diri..

Mengapa perlu memandang si dia

Mengapa perlu menyukai si dia

Mengapa perlu mengenali si dia

Mengapa perlu bersembunyi

Mengapa perlu memendam perasaan sendiri

Duhai si dia..

Adakah kau benar-benar orangnya

Yang perlu aku suka

Adakah kau benar-benar tidak tahu

Yang dirimu diperhatikan

Adakah kau benar-benar mengerti

Jika aku luahkan segalanya

Adakah aku benar-benar layak untukmu

Biarlah takdir mementukan semuanya

Kerana kuyakin Yang Maha Tahu itu

Akan berikan yang terbaik untukku

Terbaik untuk dirinya

No comments:

Post a Comment